Szkoła charakterów, szkoła hokejowa - przez sport do integracji
Konkurs Recytatorski w języku angielskim Drukuj
Wpisany przez Nauczyciele języka angielskiego   
poniedziałek, 30 grudnia 2019 08:57



Zapraszamy do udziału w Szkolnym Konkursie Recytacji Poezji Anglojęzycznej. Konkurs odbędzie się 19.02.2020r. Wszystkich zainteresowanych prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem i zgłoszenie chęci udziału w konkursie swojemu nauczycielowi języka angielskiego.

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO POEZJI ANGLOJĘZYCZNEJ

1. Cele konkursu:

  • 1. Zainteresowanie uczniów poezją anglojęzyczną.
  • 2. Doskonalenie umiejętności recytatorskich i językowych.
  • 3. Zachęcanie uczniów do prezentacji swoich umiejętności przed publicznością.
  • 4. Promocja dzieci utalentowanych językowo i artystycznie.
  • 2. Zasady  konkursu:
  • 1. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 11 w Nowym Targu.
  • 2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych: klasy IV-VI i VII – VIII.
  • 3. Nauczyciele języka angielskiego ogłaszają w klasach informacje o konkursie i zapisują chętnych do udziału.
  • 4. Uczniowie mogą wykorzystać zaproponowane przez nauczycieli wiersze lub mogą dokonać samodzielnego wyboru utworu po akceptacji nauczycieli języka angielskiego.

Wiersze można znaleźć na następujących stronach internetowych :

http://www.poetry4kids.com/poems-by-reading-level

http://100.best-poems.net/100-best-kids-and-children-poems.html

http://www.dltk-holidays.com/spring/poem.index.htm

https://fizzyfunnyfuzzy.com/topten

  • 5. Uczestnik konkursu samodzielnie przygotowuje interpretację wiersza i przedstawia jeden wiersz w języku angielskim opanowany na pamięć.
  • 6. Podczas prezentacji dozwolone jest wykorzystanie środków artystycznych takich jak : mimika, gesty, ruch, strój czy inne rekwizyty.
  • 7. Prezentowany wiersz powinien być dostosowany do wieku uczestnika konkursu. Nie może zawierać słów i wyrażeń wulgarnych.
  • 8. Czas prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.
  • 9. W przypadku bardzo wyrównanego poziomu możliwa jest dogrywka. W dogrywce uczestnik odczytuje głośno wybrany przez siebie i przygotowany fragment prozy anglojęzycznej.
  • 3. Kryteria oceny :

Przy ocenie pod uwagę brane są następujące aspekty :

- dobór repertuaru (0-3 punktów)

- stopień opanowania tekstu (0-5 punktów)

- interpretacja, wrażenie artystyczne (0-5 punktów)

- wymowa (0-5 punktów)

4. Nagrody :

Laureaci konkursu otrzymują dyplomy i nagrody.