Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 11 w Nowym Targu.
Nadzór nad organizacją i przebiegiem konkursu:
mgr Elżbieta Gołębiowska
Celem Konkursu Ortograficznego jest:
- rozwijanie sprawności w poprawnym pisaniu,
- wdrażanie do stosowania zasad pisowni,
- rozwijanie zainteresowań zasadami ponadprogramowymi,
- wdrażanie do studiowania słowników ortografii polskiej,
Zakres wymagań:
1. Pisownia wyrazów z ó i u.
2. Pisownia wyrazów z ż i rz.
3. Pisownia wyrazów z ch i h.
4. Spółgłoski miękkie.
5. Stosowanie wielkiej i małej litery.
6. Stosowanie: ą, ę, om, on, em, en.
7. Pisownia partykuły nie przed czasownikiem, przymiotnikiem, przysłówkiem i rzeczownikiem.
8. Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne.
9. Prawidłowy zapis słyszanych wyrazów.
10. Umiejętność podziału słyszanego tekstu na zdania.
11. Stosowanie przecinków w zdaniu złożonym i przy wyliczaniu.
Przebieg konkursu:
I etap – szkolny odbędzie się w 21 kwietnia 2016r. (czwartek) o godz. 11.25 w sali nr 4 ( na parterze)
Czas trwania – 45 minut. Z każdej klasy trzeciej wychowawca oddeleguje dwóch uczniów-mistrzów klasowych, którzy będą prezentować swoją klasę na w/w konkursie. Uczniowie piszą ze słuchu dyktando ,a prowadząca czyta całe zdanie, następnie dwukrotnie je powtarza w rozsądnych odstępach czasowych. Uczeń samodzielnie dokonuje decyzji o zakończeniu zdania i rozpoczęciu następnego.(Nauczyciel nie udziela informacji.)
Nagradzanie:
Pierwsze miejsce i tytuł MISTRZA ORTOGRAFII otrzymuje uczeń, który nie popełnił ani jednego błędu.
Drugie miejsce i tytuł WICEMISTRZA ORTOGRAFII zdobywa uczeń, który popełnił jeden błąd. Pozostali uczestnicy otrzymają upominki za udział w konkursie.
Sposób sprawdzania prac:
Poprawki nanoszone będą czerwonym kolorem. Błędnie napisana litera będzie skreślona i umieszczony nad nią poprawny zapis.
Oprócz typowych błędów ortograficznych za błędy uważa się: opuszczenie liter, wyrazów, znaków zmiękczeń, przecinków (trzy usterki traktuję jako jeden błąd ortograficzny).
Opuszczenie wyrazu z ortografem traktuję jako błąd ortograficzny.
Zapraszam do udziału. Powodzenia! |