Zabawy w projekcie |
![]() |
Wpisany przez Wychowawczyni Ia Małgorzata Skrzypiec |
wtorek, 11 maja 2010 06:50 |
Działalność muzyczna dzieci oraz interpretacje utworów wykorzystywane są często w innych dziedzinach umysłowej działalności dzieci. Doznawanie piękna, wzruszeń wywołanych muzyką rozwija sferę przeżyć psychicznych i wrażliwość. Dołączamy do muzyki i śpiewu także ruch. Taka aktywność pozwala dzieciom wyrażać przeżycia i emocje. Jest to także czynnik rozładowujący napięcie emocjonalne i psychiczne. Wspieramy w ten sposób rozwój fizyczny i motoryczny, poprawiamy dykcję i pobudzamy rozwój mowy. Zabawy muzyczno-ruchowe ze śpiewem i tańcem rozwijają orientację w czasie i przestrzeni, co sprzyja rozwojowi inteligencji wizualno-przestrzennej i ruchowej. Wykorzystujemy w naszych zajęciach płyty CD z nagraniami, a także z piosenkami w języku angielskim. Dużą trudność sprawia dzieciom pamięciowe przyswajanie tekstów, jednak zabawy ruchowe (także z wykorzystaniem chusty animacyjnej) pomagają w tym trudnym zadaniu. Pierwszaki potrafią już z pamięci zaśpiewać dwie piosenki w języku angielskim: "ONE LITTLE ELEPHANT BALANCING" oraz "SUMMER JIVE". Są one bardzo melodyjne, wesołe i zabawne.
Wykorzystywane środki dydaktyczne sprzyjają procesowi kształcenia, odczuwaniu radości z uczenia się i wyzwalają zainteresowania. Oprócz trzech ośrodków zainteresowań zajęcia odbywały się również w pracowni komputerowej pod nadzorem i przy pomocy przychylnego naszej działalności, szkolnego informatyka Pana Daniela Widy, któremu jesteśmy bardzo wdzięczni. Praca przy komputerach pozwala dzieciom rozwijać nie tylko umiejętności pracy z nowoczesnymi urządzeniami multimedialnymi, ale także rozwija inteligencję matematyczno-logiczną oraz doskonali precyzję ruchów i zdolności manualne. |
Zmieniony: środa, 02 czerwca 2010 08:27 |