Pierwszaki zdobywają kolejne doświadczenia... Drukuj
Wpisany przez Wychowawczyni Ia Małgorzata Skrzypiec   
środa, 21 kwietnia 2010 11:45

...w ramach zajęć projektu edukacyjnego.

 

Wyjście do szkoły muzycznej na koncert i warsztaty zorganizowane z okazji Roku Chopinowskiego przyniosły uczniom klasy pierwszej wiele korzyści: została im przybliżona postać Fryderyka Chopina oraz jego twórczość, dzieci miały możliwość i niepowtarzalną okazję wysłuchania utworów kompozytora w wykonaniu artystów z Krakowa; brały również udział w edukacyjnych zabawach muzycznych.

 

 

19-03-10_095619-03-10_1034019-03-10_112319-03-10_112419-03-10_1125

 

Rozwijanie inteligencji językowej może odbywać się  w różny sposób, jednak żadna zabawa nie przypadła do gustu pierwszakom tak bardzo , jak zabawa w teatr. Dzieci uwielbiają wymyślać różne historie, z chęcią przedstawiają je podczas tej zabawy, są bardzo pomysłowe, uruchamiają i rozwijają swoją wyobraźnię oraz wzbogacają swoje słownictwo. Chociaż niełatwo im to przychodzi, uczą się współpracować w grupie, dopuszczać innych do głosu, a także uczą się słuchać innych, co w wieku 7 lat nie jest łatwą sztuką.

Uczniowie często samodzielnie wykonują postaci do swoich przedstawień.

 

16-04-10_1201016-04-10_120316-04-10_120516-04-10_120716-04-10_120816-04-10_121416-04-10_121516-04-10_1221

 

Ilteligencja wizualno-przestrzenna przejawia się w rozumieniu świata poprzez myślenie obrazami, wrażliwość wzrokowo-przestrzenną oraz wizualizację i orientację przestrzenną. Dlatego też dzieci posiadające rozwinięte powyższe umiejętności są twórcze i pomysłowe, wiernie odtrwarzają w pamięci obrazy, dużo rysują i konstruują.

Zajęcia rozwijające inteligencję wizualno-przestrzenną cieszą się także wielkim powodzeniem wśród uczniów, bo dzieci bardzo lubią zajęcia techniczne. Cieszą się, gdy mogą konstruować i robić "coś z niczego". Podczas takich zajęć wykorzystujemy różnego rodzaju materiały - odpady ogólnodostępne.

 

16-04-10_075516-04-10_0756016-04-10_075716-04-10_075816-04-10_075916-04-10_081816-04-10_081916-04-10_082016-04-10_082516-04-10_082616-04-10_082816-04-10_083016-04-10_1235

 

Zabawa w pocztę rozwija i wspiera inteligencję matematyczno-logiczną. Ta inteligencja przejawia się w rozumieniu świata poprzez liczby, ciągi zdarzeń, myślenie logiczne i kreatywne rozwiązywanie problemów.

Dzieci doskonalą umiejętność liczenia poprzez manipulowanie monetami i banknotami w zabawach w sklep i pocztę. Nauka liczenia w tych zabawach przebiega całkowicie "bezboleśnie". Dzieci zapominają, że się uczą. Dla nich jest to wspaniała zabawa. I o to właśnie chodzi, żeby nauka nie była uciążliwością, a wręcz przeciwnie, żeby była przyjemnością.

 

16-04-10_122616-04-10_122716-04-10_1228016-04-10_1229

Zmieniony: środa, 21 kwietnia 2010 15:05